Härm OÜ - Biolatte, Anicol ja Rhino Horn´i maaletooja.

Artiklid

Kuidas saaksid toetada oma lapse immuunsusteemi.

avaldatud 3. oktoober 2022

Kodulehekülje sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes muul viisil ja kohas ilma Härm OÜ kirjaliku loata. Avalikustamisel peab säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks.

Küllike Põlma ja Mariin Kull
Härmi toitumisnõustajad

Sügiseti tõuseb taas päevakorda küsimus: kuidas teha nii, et meie lapsed haigestuksid vähem ja et haigused kulgeksid kergemini?

Immuunsüsteemi mõjutavad mitmed asjad. Toome välja põhilisemad:

Stress⁠ - see ei tähenda alati, et midagi peaks halvasti olema. Stressi võib tekitada ka keskkonna ja elurütmi muutus, mida kooli või lasteaeda minek kaasa toob⁠. Hästi oluline on elurütmi muutusel lasta lapsel oma emotsioone filtreerida, et halvad emotsioonid ei koguneks temasse, vaid et ta saaks neid koduses keskkonnas maha laadida. Kui tegu on väikelapsega, siis sisusta õhtud rahuliku, päevatempot aeglustava tegevusega nt lugege koos raamatuid või joonistage, minge jalutuskäigule või kuulake rahustavat muusikat. Vaadake milline tegevus just teie pere jaoks õhtutesse kõige paremini sobib.

Toitumine⁠ - see on teema mille kohta saame küsimusi aastaringselt. Kuna infot on toitumise kohta väga palju, siis põhiliselt tuntakse huvi milline toitumine aitab toetada lapse tervist ja arengut ning kuidas tasakaalustada väikelapse menüüd. Läbi oma praktika oleme jõudnud tänaseks selleni, et ei ole olemas täpselt ühesugust tervislikku toitumist ega ka konkreetset menüüd, mis sobib 100% kõikidele lastele, kuid on mõned punktid, mida võiks lapse menüü koostamisel kindlasti silmas pidada.

  1. Laps peaks iga päev ära sööma vähemalt 5 tema enda peopesa suurust portsjonit köögivilju. Marju ja puuvilju, mitte rohkem kui 2-3 tema peopesa suurust portsjonit. Kui laps sööb täna köögivilju vähem, siis tõsta nende osakaalu rahulikus tempos, nt 1 tema peotäie suurune portsjon nädala peale. 
  2. Sageli on keeruline aru saada, kas lapsele maitseb toit või mitte, sest teistsugune struktuur, maitse, hapukus, magusus jne võivad tekitada lapses tunnet, et seda süüa ei ole turvaline. Seega kui toit ei põhjusta löövet, seedesüsteemivaevusi (kõhulahtisust, kinnisust jne), siis võib ühte toiduainet pakkuda vahel ka 20 korda enne, kui laps julgeb seda närida ja alla neelata.
  3. Oluline on pakkuda lapsele ka kvaliteetset valku ja häid rasvu. 
  4. Ka lapse põhitoitainete vajadus jaguneb nii nagu täiskasvanutel: 10-20% valku, 25-35% rasvu ja 50-60% süsivesikuid (eelista aeglaseid süsivesikuid).

Kui soovid, et me aitame Sul menüüd korrigeerida või kinnitada, et Su menüü toetab ilusti lapse tervist ja arengut, siis meil on avatud nüüdseks ka lastevanematele suunatud nõustamine - nõustamise leiad SIIT 

Janujoogiks vee tarbimine⁠ - kui laps on alustanud lisatoiduga ja see kogus on üle 200 g päevas, siis võib hakata harjutama ka janujoogiks vee pakkumist, seda ka siis kui laps saab veel rinda (või piimasegu). Vee joomise harjutamine ei pea käima rinnapiima vähendamise arvelt. Mina olen vee andmist soovitanud siis, kui päevas antakse arvestatav kogus lisatoitu ning seda pigem harjutamise põhimõttest lähtuvalt, sest vee joomise harjumuse kujundamine on lapse tervise seisukohast väga oluline. Vee andmisel tuleb jälgida aga seda, et see ei asendaks lapsele olulisi kaloreid ja ei mõjutaks söögiisu. Alates teisest eluaastast võiks lapse vee tarbimise kogus olla 2 klaasi päevas ning seda vastavalt janule ja vanusele tasapisi suurendada. Koolilastele võiks kooli kaasa anda ka veega täidetud pudeli ja õpetada neid päeva jooksul sellest joome, vajadusel uue veega täitma.

Liikumine⁠ - tervise ja heaolu edendamiseks soovitab Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) täiskasvanutele vähemalt 150–300 minutit mõõduka intensiivsusega aeroobset tegevust nädalas ning lastele ja noortele keskmiselt 60 minutit vähemalt mõõduka intensiivsusega aeroobset tegevust päevas. Laste puhul võiks aktiivne liikumine toimuda võimalusel siseruumidest väljas - selleks sobivad ideaalselt matkamine, jalutamine (kui peres on koer, siis miks mitte võtta ka laps õhtusele jalutuskäigule kaasa), rattaga sõitmine ning muud ilmale ja aastaajale sobivad tegevused.

Magamine⁠ - lapse jaoks on oluline tagada ka piisavalt kvaliteetset und. Näiteks 2-aastase lapse unevajadus ööpäevas on 10-13h (seda ööune ja päevase une peale kokku), algklassi lapse unevajadus keskmiselt 10h ja 10+ vanuses lapse puhul 9-10h ööpäevas.⁠

Head abilised immuunsüsteemi toetamisel on ka Biolatte Original ja  Boulardii. Original aitab tagada soolestiku mikroobide mitmekesisust, Boulardii aga tagab bakteritele oluliste limaskestade hea seisukorra. Igapäevaselt võid anda oma lapsele ka Biolatte Imucoli, mis sisaldab endas tsinkpikolinaati (hea immuunsüsteemile), Bacillus subtilist, boulardiid ja vegan d-vitamiini. Biolatte Subtilis vali siis, kui lapse immuunsüsteem vajab tõsisemat tuge. Seda võib anda suuremate doosidena ka haigestumise korral.

Toodete osas teeme ka koolitusi, kui Sa ei leia e-koolitusena Sulle sobivat, siis liitu meie uudiskirjalistiga ja saa sooduspakkumistest, koolitustest ja muust olulisest esimesena teada. 

Vaata kasutatud kirjanudst
  • ©Haerm.ee | Kõik õigused kaitstud 2022
  • Kodulehekülje sisu ei ole lubatud avalikustada, levitada või kasutada mistahes muul viisil ja kohas ilma Härm OÜ kirjaliku loata. Avalikustamisel peab säilima viide info algallikale va juhul kui ei ole kokkulepitud teisiti. Veebilehe sisu võib printida vaid isiklikuks kasutamiseks.